vrijdag 24 januari 2014

Affe dingen

Ha! Toch nog iets afs gevonden.


Deze was al een hele tijd af, en al een hele tijd in gebruik (met name door de poezenbeesten), maar pas vorige week heb ik deze deken “geDottieficeerd”. Oftewel, ik heb er een doily op genaaid, en twee knoopjes. Da’s “dottie” genoeg voor mij.


Dit is de “Ordinarily Extraordinary Blanket” van Dottie Angel.


Gemaakt van Annell Rapido Plus. Gewoon om te bewijzen dat ik heus wel leuke dingen kan maken als er geen Noro in zit. En weet je wat? Ondanks het feit dat deze deken gemaakt is van doodordinaire, spotgoedkope acryl, is het toch mijn favoriet.


Misschien juist omdát hij zo snel klaar was, en zo weinig kostte, en zo vrolijk is, en de poezenbeesten er zo’n lol aan hebben, en het me niet kan schelen als één van de maupies er met scherpe nageltjes in blijft hangen. Ik heb tenslotte zó een nieuwe gemaakt. Voor weinig geld en veel plezier.


Nou zeg ik wel dat ie zó gemaakt was (en een eventuele  tweede is waarschijnlijk ook zó gemaakt) maar het had wat voeten in aarde voordat ik doorhad hoe Hare Hoogheid Dottie (want ze is een ware Haakhoogheid, wat mij betreft) de banen aan elkaar had gezet. Ik móést en ik zou het op dezelfde manier doen als zij, maar miiiiiiiiiijn hemel, wat heeft het lang geduurd voor ik doorhad hoe ze die leuke gaatjes erin had gekregen.  Ik heb het, geloof ik, wel zevenenvijftig keer uitgehaald. Maar dat heeft ook wel iets Dottienesk, want Dottie heurzelf haalt alles ook een paar miljoen keer uit voordat het goed is. Phew. Ben ik niet de enige suffe muts…


Er zitten volgens mijn berekeningen – en hiervoor heb ik de deken op de weegschaal gelegd – 21 bollen van 50 gram in. Da’s 21 x €1,40 = weinig voor zo’n grote deken.


Hoe groot is t ie dan, Tante An? Ogenblik, ik meet ‘m effe op…


Oké, dit snap ik niet. Volgens mijn Ikea rolmaat is t ie 1.15x1,15. Maar hij heeft 5x6 banen, dus zou hij minder breed dan lang moeten zijn. Klopt de rolmaat niet? Klopt de deken niet? Klop ik niet?

Misschien toch eens opspannen? Acryl opspannen, werkt dat? Moet dat?
Meer over opspannen… de volgende keer. Want er ligt weer iets afs te drogen. Hoera!

Fijn weekend!
Veel liefs,

Tante An. 

2 opmerkingen:

nelleke markesteijn zei

Nou, die hoogheid Dottie eerst maar eens opgezocht. Daar ook meteen maar volger geworden ;-).
Dit is wel een hele leuke deken, bij haar uitleg van het aan elkaar haken kreeg ik sterk de neiging om het te proberen, maar heb nu 3 (of 4 ;-/) WIP's onderhanden, dus het mag niet.
(En heb ook nog 2 doily's liggen, door mn moeder ooit gemaakt. Wel heel leuk om ze zo te gebruiken. Eerst kijken of het lukt de vergeling er uit te krijgen).
Terug naar jouw deken ;-). Die ziet er heeel goed uit. Maar dat meten, dat snap ik ook niet hoor.
Ik weet wel dat je acryl kunt blocken. Heb ik al geregeld gedaan. Met stoom; het garen wordt er wel iets slapper door, dus zou het eerst op een proeflapje proberen. Ik heb erover geblogd op 9 september ;-).
Ben benieuwd wat je er van vindt.
Groetjes, Nelleke

Anna van Schurman zei

Very very pretty.