donderdag 19 september 2013

Het regent Noro

Ik ben helemaal van de Noro, de laatste tijd. Nou ja, altijd al. Maar ’t is nu wel héél erg. Het komt natuurlijk door al die mooie kleurtjes die Riet alsmaar op voorraad heeft. Ik bedoel, ik kan nog niet op de koffie, of ik zie weer iets nieuws, moois, fijns, of geweldig prachtigs dat gewoon gehaakt (of gebreid) móét. Dit bijvoorbeeld:


Mooi hè? Mooi hè? Mooi hè? Met deze kleur ben ik niet altijd tevreden geweest (ik bedoel, het ziet er toch een beetje uit alsof iemand een bos fleurige bloemen door een modderpoel heeft gesleurd), maar nu hij bijna af is, moet ik zeggen dat hij toch wel iets heeft. Ik noem ‘m “Muddy Water”. Dat klinkt wat romantischer dan “Rioolwater”. Het patroon komt overigens uit het boek Crochet Noro.

De zon schijnt vrolijk vandaag, en zodra vanmorgen de gordijnen open waren, zochten de lellebellen hun heil op mijn bed zodat ze daar ongegeneerd konden gaan liggen zonnebaden. Dát bracht me weer op het idee om eindelijk mijn talloze Noro cirkeltjes te fotograferen (incl. lellebellen):

't regent zonnestralen (en Noro cirkels)

Deze cirkels, naar het patroon van “Flowers in the Snow”, zijn gehaakt met Noro Kureyon, teneinde een enorme deken te fabriceren. Ik hoef de cirkels (90 in totaal) alleen nog maar aan elkaar te zetten met ongeverfde wol van Texelse schaapjes, maar ik vind de cirkels er los ook best leuk uitzien :o) Hoe lang zou het duren voor ik deze deken af heb? Als ik nu begin, kan ik er dan vanavond onder? 

Veel liefs,
Tante An.


8 opmerkingen:

nelleke markesteijn zei

Hoi Annemarie,
wat een leuke uitdaging is die NORO toch. Helemaal met je eens dat het garen prachtige kleuren heeft, die erom schreeuwen om iets mee te doen. Ik ben heel benieuwd hoe je deken gaat worden; muddy of juist prachtig subtiel :-))). Vanavond klaar???
Groetjes, Nelleke

Anoniem zei

Oeh, tante An, wat is je modderige sjaal LEUK!!! En nu die deken, warme voetjes vanavond!

Margaret zei

Wow! Ok, I need to get back to crochet so I can make a flower shawl like that. Gorgeous! Love the circles too. And the cat. :D

Giovanna zei

Noro maakt fantastische garen... het is maar goed dat het hier niet te vinden is, of ik zou er veel te veel van kopen :-) Wat mooi werk allemaal!

Marloeskreatief zei

Ha ha ,,,,,als je niets anders meer doet is ie zo af,,,,,,wel prachtige kleuren zeg

Unknown zei

wat maak je een mooie dingen An en heb je een schattige katten, zijn het Rexen?
Veel plezier met al je mooie Noro bloemen!
Groet, Tineke

Willy zei

Leuk hoor! En kon je er dezelfde avond al onder? (hihi)

anneke zei

leuk om te lezen over je haaksels en hoe het met pelle gaat! mooie werkstukken te zien hier.